HAWTHORONE IŞIKLANDIRMA DENEYİ -->Öğrencilerimize değerli olduğu hissini kazandırırsak onlarda her halükarda çalışırlar. ÖĞRENCİLERİ NASIL DEĞERLİ HİSSETTİRİRİZ? İsmiyle hitap etmek Hitap etme şeklimiz Çabalarını taktir etmek (ödevini yanlış yapsa bile çabalamış) İNSANA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE SINIF YÖNETİMİ İNSANA İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR: HÜMANİST :İnsan onuru,kendi kararını kendi verebilme,olumlu sınıf atmosferi,öğretmen yönlendirici,öğrencinin kendini keşfetmesine yardım etmek. DAVRANIŞÇI:İNSAN ÇEVRENİN ÜRÜNÜDÜR(iyi ya da kötü olarak dünyaya gelmez),Öğretmen sınıfı kontrol eder,ödül ceza ile yönlendirir.DAVRANIŞIN DIŞTAN KONTROLÜNE ODAKLIDIR. PSİKOANALİTİK:Çatışma,aile,akademik konular ÖĞRETİM ODAKLI ETKİLEŞİMCİ:birey yoktur,semboller,dil,iletişim,etkileşim,iletişimsel süreçler,çevre İLETİŞİM ODAKLI BİLİŞSEL:kazanımlar,kişilik,düşünce,duygu,beklenti,değerler,nasıl anlarız,nasıl biliriz,nasıl düşünürüz? SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR: DAVRANIŞIN DIŞTAN KONTROLÜ(DAVRANIŞÇI) YAKL...
Yorumlar
Yorum Gönder