Atatürk dönemi dış politika soru çözümü ve notlar

notlar:önerilen dizi:downtown abbeyönerilen kitap: emanet çeyiz mübadele insanlarıPatrikhane ; bir fesat ve ihanet ocağıRum çeteleri için silah deposumilitan eğitim yuvası rolünü üstlenir.cemaat oluşturulması için gagavuz hristiyan türkler moldova türkleri getirildi.Fakar gagavuz türkleri türkiyeye geldiklerinde müslümanlığı seçti ve cemaat oluşturuldu.ergenekon yalanı nedeniyle sevgi erenerol hapse atıldı.(Ergenekon iddianamesini hazırlayan fetöcü zekeriya özdür)

soru 

Yunanistan’ın Batı Trakya’daki Türklerin mallarına el koymasına Türkiye de Anadolu’daki bazı Rumların mallarına el koyarak karşılık vermiştir.

Bu durum Türkiye’nin aşağıdaki dış politika ilkelerinden hangisi ile ilgilidir?
A) Bağımsızlık
B) Mütekabiliyet
C) Gerçekçilik
D) Egemenlik
Hikaye:

UŞAKLIĞI ÖĞRETEMEDİM!

İngiliz Kralı VIII. Edward İstanbul’a Atatürk’ü ziyarete geldiği zaman, Atatürk kendisine bir akşam ziyafeti vermişti. Ziyafetten önce:

"Bana İngiltere sarayında verilen ziyafetler ne şekilde olur, onu bilen birisini yahut bir aşçı bulunuz!" dedi. Sonunda İngiliz sofra merasimini bilen bir kişiden öğrenerek sofrayı o şekilde düzene koydular. Akşam Kral sofraya oturunca kendisini sarayında gibi hissederek çok memnun oldu. Atatürk’e dönerek:

"Sizi tebrik eder ve size teşekkür ederim. Kendimi İngiltere’de zannettim." diyerek memnuniyetini bildirdi.

Sofraya hep Türk garsonlar hizmet etmekte idi. Bunlardan bir tanesi heyecanlanarak elindeki büyük bir tabakla birdenbire yere yuvarlandı. Yemekler de halılara dağıldı. Misafirler utançlarından kıpkırmızı kesildiler. Fakat Atatürk Kral’a eğilerek:

"Bu millete her şeyi öğrettim, fakat uşaklığı öğretemedim" dedi ve garsona dönerek "görevine devam et" emrini verdi.

ERGENEKON SONUCU:
İstanbul 4. Ağır Ceza Mahkemesindeki onuncu duruşmanın öğleden sonraki oturumunda karar açıklandı. Mahkeme, 'Ergenekon örgütü' adı altında bir örgüt olmadığı için, 'örgüt kurmak, yönetmek, üyelik, yardım ve yataklık' suçlarından açılan tüm davalar yönünden 235 kişiden oluşan sanıkların tümünün beraatine karar verilmiştir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE SINIF YÖNETİMİ

Eğitimde Ahlak ve Etik ders notları