İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİSİNDEN ÖZEL DERS HAZIRLIK NOTLARI

5.SINIF:
1.konu:
Doğal sayılar ve Doğal sayılarla işlemler
Doğal sayılarda basamakların sağdan sola doğru üçerli gruplanmasıyla oluşan her gruba bölük denir.
Her bölük o basamağın en sağındaki basamağın adını alır.
5.sınıf düzeyinde öğrenciler birler ve binler bölüğünü bilmektedir ve milyonlar bölüğünü öğreneceklerdir.
Sayı değerinin sayının kendisi olduğu ve basamak değerinin bulunduğu basamağın değerenin sayıyla çarpılmasıyla bulunduğu öğretilmelidir.
Bu bilgiyi sorgulamak için öğrencilere milyonlar bölüğündeki rakamların toplamı nedir rakamların sayı değerleri toplamı nedir basamak değerleri toplamı nedir diye sorulabilir aynı soru binler bölüğü ve birler bölüğü içinde yöneltilmelidir.Sayının basamaklarının adları olan birler onlar yüzler binler on binler yüz binler milyonlar on milyonlar ve yüz milyonlar basamakları öğretilmeli ve örneğin on milyonlar basamağındaki sayı ne diye sorularak doğru geri dönüt alana kadar buna devam edilmelidir.
Doğal sayılar okunurken sadece birler bölüğünün ismi okunmaz.Çocuk önce en soldaki üç sayıyı okumalı ve bölüğün adını söylemelidir birler bölüğünün adını söylememelidir.
Önce bölükteki sayı okunur sonra bölüğün ismi söylenir.
7-8 veya 9 basamaklı bir sayı yazılmalı ve çocuktan bunun okunuşunu yazması ve söylemesi istenmelidir.
Binler bölüğündeki en büyük rakam veya bu rakamın basamak değeri sorulabilir aynı şekilde bölükteki en küçük sayının sayı değeri ve basamak değeri sorularak  kavram yanılgıları önlenebilir.
Abaküs materyal olarak kullanılabilir veya abaküs çizimlerinden yararlanılabilir.
-okunuşu verilen x sayısının yazılışı nedir?
-okunuşu verilen sayı kaç basamaklıdır?
-doğal sayıların karşılaştırılması?
-örüntüler
-eksilen çıkan fark 
-binler bölüğüne göre yuvarlama ile tahmini sonuç ve gerçek sonuç ve bu sonuçlar arasındaki fark
-zihinden toplama ve çıkarma işlemi yapma(onluklar ve birlikler kendi aralarında toplanır.)
-önce onluğu sonra birliği çıkarma
-bölme işleminde kalan sayı bölen sayıdan küçüktür.
-10,100 ve 1000 ile çarpmanın aslında sıfır eklemek olduğu öğretilir.
-5 ile çarpmak 10 ile çarpıp 2 ye bölmektir.
-5 ile bölmek 10 ile çarpıp 2ye bölmektir.

2.konu:
Kesirler ve kesirlerle işlemler 
Ondalık gösterim ve yüzdeler 6.SINIF: Doğal sayılarla işlemler Çarpanlar ve katlar Kümeler Tam sayılar Kesirlerle işlemler Ondalık gösterim Oran Cebirsel ifadeler veri toplama ve değerlendirme Veri analizi 7.SINIF: Tam sayılar Rasyonel sayılar Cebirsel ifadeler Eşitlik ve denklem 8.SINIF: Çarpanlar ve katlar Üslü ifadeler Kareköklü ifadeler Veri analizi Basit olayların olma olasılığı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE SINIF YÖNETİMİ

Eğitimde Ahlak ve Etik ders notları