EĞİTİM FELSEFESİ

Eğitim felsefesi

EĞİTİMDE RADİKAL DÜŞÜNÜRLER VE GÖRÜŞLERİ

William Godwin 

Devletin, sahip olduğu ideolojisini okullarda yaymasına karşı çıkan ilk eğitim eleştirmenlerindendir

Paulo Freire

Eleştirel Pedagoji / Ezilenlerin Pedagojisi

Bankacı(ezberci) değil sorun tanımlayıcı(eleştirel düşünme) eğitim modeli uygulanmalıdır.

Ivan Illich

Okulsuz Toplum; okulları sanayi toplumunun etkisinde olduğu gerekçesiyle eleştirmiştir.

Alexander Sutherland Neill

Summerhill School (canının istediğini yap okulu)

(okulu çocuğa uydurmak)(demokratik okul)

Maria Montessori

Okul öncesi eğitime odaklanmış; çocuğu akıl, ruh ve fizik bütünlüğü ile kabul eden bir eğitim modeli önermiştir

Karl Paul Feyerabend

Yönteme Hayır; eğitim, öğrencilere kuram ve efsane öğretmenin dışında bir şey yapmamaktadır,Bilim çocukları köreltmektedir.

Catherine Baker

Zorunlu Eğitime Hayır;Görüşleri ıllich’e benzerdir.

Randal Collins

Teknokrasi Miti; okullaşma mantıksal değil; zaman emek ve kaynak israfıdır. Bir işi yapabildiği halde diploması yok diye o işten mahrum kalanlar vardır.

Ev Okulu Uygulaması

Homeschooling; ailelere göre okullar çocuklarına yeterli sosyal çevre sunamamaktadır.

Sudbury Valley

Demokratik Değerler Okulu, Merak,oyun ön plandadır.Zorunlu bir öğretim programı uygulanmaz. Bunun yerine, öğrenilecek konular, öğrencilerin ilgileri doğrultusunda belirlenir.

Reggio Emilia Yaklaşımı

Eğitimciler çocuklarla, “çocukların kendi deneyimleri” üzerine konuşurlar

John Dewey’nin Eğitime Bakışı Üzerine Yeni Bir Yorum

Pragmatizm, Aletçilik(İnstrumentalizm), “yeniden inşacılık” (reconstructionism),İlerlemecilik.Eserlerinin başlıcaları arasında, “Eğitimde Çaba ve İlgi”, “Ruhbilim ve Töre”, “Eğitim ve Demokrasi”, “Okul ve Topluluk” sayılabilir.Ezbercilik değil problemi ortama koyma ve bilimsel düşünme yoluyla denence kurma,sınama önemlidir;öğrenci merkezlidir.İhtiyaç duyduğumuz bilgileri öğrenmek isteriz.Çocuğa balık yedirme balık tutmayı öğret. Eğitim bilimi, “karakter kurma bilimi”dir.

j.j.rousseau ve eğitim: 

https://www.nkfu.com/jean-jacques-rousseau-kimdir-rousseaunun-egitim-anlayisi-ve-emile/



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE SINIF YÖNETİMİ

Eğitimde Ahlak ve Etik ders notları