UZEM,İNKLAP,SLAYT DIŞI BİLGİLER

1)
Gazi Eğitim Enstitüsü ilk kez Orta Muallim Mektebi olarak Konya'da 1926'da açılmıştır. 
Necati, Gazi Eğitim Enstitüsü için Ankara'da arsa ve bina için gerekli tahsisatı Maliye Bakanlığı'ndan istemiş, 
Maliye Bakanı "Veremem" demiş, o da "Benim vazifem okul açmak, öğretmen yetiştirmektir, senin vazifen de buna para bulmaktır. Eğer ben okul açamaz ve bunu yetiştiremezsem namuslu bir adam olarak çekip gitmem lâzım, sen de buna para bulamıyorsan, çekip gitmelisin" demiş. 
Galiba ondan sonra para bulundu, Gazi Eğitim Enstitüsü kuruldu.
2)
Reşit Paşa tarafından tabii ilimler öğrenmek üzere Fransa'ya gönderilen ve sonradan Darülfünun Dekanlığı'na atanan Hoca Tahsin Efendi, bir fizik deneyi nedeniyle gerici ulemanın boy hedefi haline geldi; sihirbazlıkla ve zındıklıkla suçlandı. Tahsin Efendi, Darülfünun'daki derslerini bırakmak zorunda kaldı. Görevinden azledildi. (Mardin, s. 250)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE SINIF YÖNETİMİ

Eğitimde Ahlak ve Etik ders notları