MODERN YAKLAŞIM-TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Klasik(sadece üretim önemlidir,insanı önemsemez) Neoklasik(klasiğe tepki olarak doğmuştur,insan ve üretim önemlidir) postmodern(pek çok çeşidi vardır.)

Modern Yaklaşımlar

 5.TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

TKY'de iç müşteri ve dış müşteri vardır.

iç müşteri okuldaki herkes,dış müşteri aile ve sektördür.

Müşteri memnuniyeti üzerinde durulur.

müşteri memnuniyetinde iç müşteri ele alınmalıdır.

İç müşteri :

öğrencidir mezuniyet sonrası öğrenci istihdamı sağlanıyorsa öğrenci memnun olur.

öğretmen maaşı düzgün olursa memnun olur.

Aile okulda verilen eğitim konusunda yapıcı eleştriler yapar,yönetimde bu eleştireleri değerlendirerek esnek bir tutum sergiler.

İÇ MÜŞTERİ VE DIŞ MÜŞTERİ BİR ARAYA GELEBİLİRMİ?GELİRSE NE ZAMAN BİR ARAYA GELİR?

-veli toplantılarında

-okul aile birliği(genelde yönetime karışmayan kişiler seçildiğinden etkisiz kalır)

ANCAK İÇ MÜŞTERİ SEKTÖRLE BİR ARAYA GELEMİYOR TKY ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMIYOR ÇÜNKÜ BİZ ÇOCUKLARI SEKTÖRE DEĞİL ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLIYORUZ.

Öğretmen derse müdür tarafından denetlendiği için değil öğrencileri için girmelidir.

Bizi ileriye taşıyıcak olan zorlama değil bireysel tedbirler,vicdan,sorumluluk almaktır.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE GÖNÜLLÜK ESASTIR.

Öğrenciler etkinliklere not için değil kendi istediği için katılır.

KALİTE ÇEMBERLERİ:Birlikten güç doğar,grup çalışması


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE SINIF YÖNETİMİ

Eğitimde Ahlak ve Etik ders notları