19 ARALIK SOSYOLOJİ DERS NOTLARI-TÜRK EĞİTİM SOSYOLOGLARI

Ziya Gökalp: 

Eğitim milli olmalıdır. Kişi kendi kültürünü öğrenmelidir. Kitapçılar: Beyoğlu, Babıali, Sahaf

Durkheim'ın sosyolojinin ne işe yaradığına dair fikirlerini benimsemiştir.

Ziya Gökalp ilk Türk sosyologlardandır.

Öğrenci Az öğrensin ama öz öğrensin, kendi yaratıcılığıyla öğrensin.

Rekabet faydalıdır.

Öğretmenlerin maaşları arttırılmalıdır.



Prens Sabahattin:Edmond Demolins'in yazdığı anglosaksonların üstünlüğünün sebepleri nelerdir adlı kitap ilgisini çekmiştir.Angalosaksonlar avrupa ve amerikadaki beyaz ırktır.

Girişimciliğin önemini vurgular.Devlete atanıp yerinde saymaktan ziyade bireysel gelişime önem verir.

Çocuğu kolektif,himaye altında ve bireyselci,şahsi teşebbüs yetiştirmek farklıdır.

Miras malıyla geçinen insanla kendi yetenekleri doğrultusunda işini kuran insan arasındaki fark örnek verilebilir.

Himaye altında yetişen kimse kendi ayakları üzerinde durmak,kendi sorunlarına çözümler üreten bir birey değil sorunların başkaları tarafından çözülmesini bekler.



İsmail Hakkı Baltacıoğlu:

Sanat eğitimi üzerinde durmuştur.

Eğitimin sanat ve elişi yoluyla geliştirilmesine çalışmıştır.

Durkheim ekolünü benimsemiştir.

Hem genetik faktör hem çevre eğitimde etkilidir.

Okulda çevrenin gereksinimine göre düzenlenmelidir.

İçtimai mektep: İş okulu modeliyle benzerlik göstersede farklılıkları vardır.



Nusret Köymen

Atatürk döneminde Amerikaya gönderilen ilk kişilerdendir.Antrolopoloji eğitimi almaya gitmiştir.

Öğretmenlere okutulan Eğitim Sosyolojisi kitabını yazmıştır.Amerikada gördüğü eğitim sistemini aktarmıştır.Ezbercilik yerine tartışma yöntemini koymuştur.





İsmail Hakkı Tonguç

Ülke kalkınmasını köyün eğitimine bağlar.İçinde bulunduğu dönemde halkın çoğunluğu köyde yaşamaktadır.Kitapları köyde eğitim,eğitim yoluyla canlandırma gibi isimlere sahiptir.Köy enstitülerinin fikir babasıdır.Köylüye farklılaşma yolları açmalı ve yön göstermeliyiz.Köydeki yönetimsel ve hukuksal sorunları çözmek için lider gerekmektedir.Bu lider hem din hem mesleki bilgiye sahip olmalıdır.Köylüyü hurafelerden arındırmalıdır.Bu lider öğretmendir.Öğretmenler bilgiyi aktarmakla kalmamalı uygulatmalıdır.




MÜMTAZ TURHAN

Köyü incelemek için köyde çalışmıştır.

Başlıca 2 amaç:Millileşmek,milli olmak;Batının ilmini kendimize adapte ederek almak.

Bilim,bilim zihniyeti,teknoloji

İyi ve kaliteli öğretmen yetiştirmek.

Temel bilimler için yurtdışına öğretmen göndermek.

Eğitimin en temel amacı 1.sınıf insan yetiştirmektedir.




SATI BEY

İlköğretim sağlam tutulursa devamı gelir.
Girişimcilik,eğitimde nitelik,eğitim bireyi geliştirmeli
NURETTİN TOPÇU
(entellektüel)
Eğitim yerine daha bütünsel bir anlama sahip olduğu gerekçesiyle Maarif kavramını kullanır.
Müfredatta din eğitimi mutlaka verilmelidir.Dini ahlakla ilişkilendirdi.Köylerin şeyhlerden kurtulması için din öğretmenleri gereklidir.Özel okulları ticarethane olarak görür.Eğitim devlet eliyle verilmelidir diyerek eğitimde devletçiliği savunur.Program ve hedefleri olan özel yer mektepken okul sadece bir binadır der.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE SINIF YÖNETİMİ

Eğitimde Ahlak ve Etik ders notları